From the east to the west, Malaysia finest places - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu From the east to the west, Malaysia finest places - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu

From the east to the west, Malaysia finest places

Door: Jasper Anten

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 Mei 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi there peeps,

Ik zit op dit moment op stage en aangezien mijn project langzaam tot een einde komt en ik daardoor steeds minder werk heb. Niet dat ik dit heel erg vind hoor. Dit geeft mij tijd om de wijde wereld van het internet te ontdekken en af en toe een beetje aan school te zitten. Nu moeten jullie niet bedenken dat ik dan echt helemaal niks doe op mijn stage dag. Kijk het zit zo. 10 juni is de deadline van de door mij in elkaar gezette training. En op dit moment is die training af en moeten er alleen nog wat kleine aanpassingen gedaan worden. Dus bezig ben ik wel alleen niet zo heel erg. Goed dat was het topic stage voor deze keer op naar de leuke punten te beginnen bij 3 weken geleden.

3 weken geleden zijn we samen met alle stagiaires op kookcursus geweest bij een Maleisische collega. Hij had ons uitgenodigd om een keer echt Maleisische te leren koken en hier konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen. Hij legde ons uit hoe we met oosterse kruiden moesten koken en met de versie producten. Een hele leuke ervaring met op het einde een heerlijk bord nasi briyani.
April was voor mij een rustige maand waar ik me weekenden vooral heb doorgebracht in KL. En daarom maken we een kleine tijdsprong naar half mei. Mei is echt voorbij gevlogen. Ik kreeg het wat drukker op stage (Aangezien ik nooit stress zeg ik maar wat drukker) en er stonden 2 hele leuke reisjes op de planning.
Tioman
Het eerste reisje was naar het kleine idyllische eiland Tioman. Tioman is een klein eiland aan de oostkust van Maleisië. We hadden gepland om op donderdag avond de bus te pakken om vervolgens op vrijdag ochtend de eerste ferry naar Tioman te nemen. Alles begon voorspoedig, althans dat dachten we. Eenmaal aangekomen op het busstation bleek echt dat we 1 grote fout hadden gemaakt, we stonden namelijk op het verkeerde busstation. Kl heeft 2 grote busstations Pudu en TBS en ja wij waren verkeerd. Lichtelijk geïrriteerd keerde we terug naar huis om vervolgens de volgende ochtend om 9uur op het juiste busstation te staan. Nou daar gingen we dan een busreis van 5uur en de nodige vertraging zorgde ervoor dat we om 15.00 aankwamen bij de ferry. Toen kwam tegenslag nummer 2: de boot terug ging of om 6.30 of om 17.00. Mooie tijd zal je denken 17.00. Dat is zeker waar maar niet als je daardoor je bus zou missen. Er zat maar 1 ding op de boot van 6.30 terug nemen….. Maar goed we lieten ons niet meer uit het veld slaan en gingen er 36 geweldige uren van maken. Eenmaal op Tioman zijn we heerlijk wezen barbecueën op het strand met wat koude biertjes erbij. De volgende dag zijn we wezen snorkelen in het blauwe water, tussen de prachtige vissen en het mooi gekleurde koraal. Om de dag af te sluiten op het strand met een van de mooiste zonsondergang en wat koude goud gele rakkers. Op zulke momenten geniet je optimaal. Maar Tioman kent ook zijn gevaren namelijk Apen. Sinds ik heir ben vind ik het maar smerige, akelige beesten en ik zal je vertellen waarom. Ik wandelde vrolijk in me eentje naar ons huisje toe op weg naar een lekkere douche, onder weg kwam ik een stel parende apen tegen waar, heel gewoon maar toch geinig. Nadat ik heerlijk schoon was wilde ik mijn huisje verlaten toen ik op een groep van 15 apen af liep. Ik voelde de bui al hangen maar liep rustig verder en toen maakte ik een cruciale fout…… Ik keek een baby aap aan en dat zag mama. Ik hoorde gegrom voor me neus waarna ik mama aap recht aan keek die in een rot vaart op me af kwam gerent. Ik keerde me om en rende terug naar me huisje. Mama aap zetten een sprong in en sprong in de boom naast me ik opende de deur net op tijd en zag mama aap net tussen de bladeren komen. Ik denk dat als ik 2 seconde later was ik een aap aan me arm had gehad. Maar goed geen rabiës voor mij. Ondanks dat we kort in Tioman waren en ik bijna vermoord werd door een aap, was het echt op en top. Een niet toeristische plek waar alles nog relaxe en rustig is. Ik had er zo even kunnen blijven en me compleet kunnen afsluiten van de wereld.

Tioman the Movie:
https://vimeo.com/128119090

Langkawi
Langkawi stond de week erna op de planning. Om nog 1x met de hele Mutiara groep (appartementen complex heet mutiara) op reis te gaan besloten we met ze alle naar Langkawi te gaan. Dit is een eiland wat op de hoogte van Thailand ligt. Alcohol is in heel Maleisië alcohol heel duur ( dit heeft te maken met het geloof en de tax). Dit geldt alleen niet voor Langkawi, Langkawi moet concurreren met Thailand en hierdoor is alcohol een stuk goedkoper. Een goede reden voor 40 Nederlanders om dit prachtige pareltje te bezoeken. Een korte vlucht van 40 minuten bracht ons op vrijdag avond naar het eiland. We zaten met ze alle in hetzelfde hostel wat ontzettend gezellig was. Nadat we onze spullen hadden gedumpt trokken we erop uit om van de goedkope bierprijzen gebruik te maken. Een lange nacht en een korte nachtrust verder begonnen we de dag heerlijk op het strand met ze 6e. Het is natuurlijk onrealistisch om met ze 30e bij elkaar te blijven. Nadat we helemaal waren uitgerust op het strand zijn we uiteindelijk met ze 11e scooters wezen huren om het eiland te verkennen. We eindigde bij een prachtig strand met net als op Tioman een prachtige zonsondergang. Zoals te verwachten maakte we diezelfde avond nog gebruik van de lage alcohol prijzen. Dag 2 op Langkawi bestond uit heerlijk uitwaaien op de scooter. We bezochten de 7wells, dit zijn een soort natuur poeltjes op een berg met een schitterend uitzicht. Om dit weekend in stijl af te sluiten eindigde we met de hele groep op het strand om vervolgens weer naar KL te vliegen.

Ik ga nu mijn laatste anderhalve maand in. Er staat nog 1 grote reis op het programma en dat is Bali. Mijn tijd vliegt voorbij en ik ben benieuwd naar wat deze laatste anderhalve maand me nog gaat brengen. Ik houd jullie op de hoogte. Geniet van je dag en tot snel

Ciao!

  • 27 Mei 2015 - 12:12

    Ilse:

    'n Heeeeeeel leuk verhaal, ik zie het zo voor me rennen voor je leven door een aap:)
    geweldig

  • 27 Mei 2015 - 19:59

    Riekie:

    Ha Jasper,
    Zo te lezen moest je echt hard rennen. Blijf er een beetje bij vandaan, ik heb het been gezien van iemand die gebeten is door een aap en dat ziet er niet mooi uit.
    Nog een fijne tijd en een succesvol einde van je stage. Geniet van alle belevenissen!!
    groetjes ook van Bruno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2635

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 17 Augustus 2015

Kuala Lumpur!

Landen bezocht: