Toch maar een reisverslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu Toch maar een reisverslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu

Toch maar een reisverslag

Door: Jasper Anten

Blijf op de hoogte en volg Jasper

18 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Helloo Peeeps,

Ondanks veel getwijfeld of ik wel of niet een blog zou beginnen heb ik bij deze toch maar besloten zo nu en dan een verhaaltje te typen. Het eerste idee was om een video dagboek bij te houden maar ik merkte al snel dat het beeldmateriaal per week niet genoeg was om één leuk filmpje te maken. Ook moet ik op mijn stage tot nu toe elke dag video edditen en dat maakt het video edditen in mijn vrije tijd een stuk minder leuk maar daarover later meer, maar goed ik zal beginnen bij het begin. Het is mijn eerste blog ever dus verwacht er niet te veel van.

Ik ben hier inmiddels al ruim 2 weken en heb het ontzettend naar me zin. Nadat ik zaterdag de 31e veilig was aangekomen na een 12 uur lange vlucht met Malaysia Airlines werden we opgehaald door iemand van het MDBC. Het MDBC is het Malaysia Dutch Business Council helpt Nederlandse studenten aan een stageplek in Maleisië en support de handel tussen Nederland en Maleisië. Veilig en wel aangekomen werden we naar ons appartement gebracht waar Mick en Nanette al de dag ervoor waren aangekomen, en zoals het geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt eindigde ik in de kleinste kamer ook de Kast genoemd ( het is letterlijk een inloopkast met een bed erin). Nadat ik eenmaal mijn kast had ingeruimd zijn we de stad gaan bekijken. We wonen op nog geen 10 minuten lopen van Kuala Lumpur Sentral en zijn dus zo bij het openbaar vervoer. De eerste 2 dagen stonden vooral in het teken van mijn plekje vinden in deze stad, wat highlights bekijken en over mijn jetlag komen voordat ik moest beginnen met mijn stage.

Mijn stage loop ik bij Sodexo op de training & development afdeling waar ik vooral bezig ben met het opzetten van een interne trainingscursus. Zoals ik al aangaf in het begin ben ik tot nu toe vooral bezig geweest met het maken van trainings video's. Dit betekent 8uur per dag naar je scherm kijken en filmpjes maken ( nu schep ik waarschijnlijk hele hoge verwachtingen voor mijn eigen Vlog's...) hierdoor heb ik in mijn vrije tijd dus geen zin om dit weer te doen.

Een normale doordeweekse dag bestaat hier uit werken, eten en zwemmen. Op zich geen verkeerde dag indeling. Het zwembad op het dak van het appartement is heerlijk met een prachtig uitzicht over KL ( een reisblog is natuurlijk niet compleet zonder wat jaloezie te kweken dus bij deze).

Verder is er hier genoeg te doen buiten werk en in het weekend. De Maleisiërs houden van winkelen en overal zijn grote shopping malls te vinden. In de weekenden proberen we telkens iets te bezoeken. Vorige week zijn we naar de Batu Caves gegaan dit is een grot waar Hindoes komen om te bidden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n vieze, overvolle heilige plaats heb gezien, de grot zelf was heel mooi overigens. Bij de Batu Caves heb ik ook mijn eerste Wild life gezien. Er liepen heel wat aapjes rond die van alles aan het jatten waren en nogal asociaal waren dus echt wild life kun je het ook weer niet noemen. Afgelopen weekend zijn we naar Lake Gardens gegaan een groot park midden in KL. Het is niet voor te stellen dat er midden in zo'n hectische stad een plek is waar je zo goed tot rust kan komen, net alsof je kilometers ver van bent. Ook in het park waren aapjes te vinden. In tegenstelling tot de aapjes bij de Batu Caves waren deze een stuk leuker en rustiger. Na onze wandeling in het park hebben we wat gegeten in de KL tower op 282 meter hoogte met een prachtig uitzicht over de stad. De dag erna zijn we naar Melaka gegaan een klein dorpje met Britse, Portugese en Nedelandse Koloniale inbreng. Hier hebben we wat tempels bezocht, een boot tochtje gemaakt en op het terras gezeten.

Overigens ben ik ook de eerste die hier voedselvergiftiging heeft opgelopen waardoor ik 2 dagen ziek op bed lag. Gelukkig was ik er redelijk snel overheen en kan ik nu weer genieten van het lekkere eten. Ik ben nu wel zo'n beetje uitgetypt en ik zal aan het eind van de maand een mooi filmpje proberen te posten waarin deze lap tekst in beeld wordt gebracht.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte
Groetjes uit KL!

  • 18 Februari 2015 - 07:43

    Laurens:

    leuk verhaal jasper; succes daar en geniet ervan!

  • 18 Februari 2015 - 09:46

    Richelle:

    Jasppp wat leuk! Totaal niet jaloers ofzo hoor, kuch kuch ...
    Je moet nou wel een video dagboek gaan maken hoor, nu ben ik super benieuwd!
    Klinkt allemaal helemaal chil, geniet ervan! <3

  • 18 Februari 2015 - 11:15

    :

    Heel leuk, grappig verhaal en we zijn benieuwd naar je eerste filmpje:)
    Ilse

  • 18 Februari 2015 - 13:03

    Maaike:

    He jappie! Leuk verhaal hoor. Ben blij dat je toch besloten hebt om zo nu en dan wat te typen!
    Ben ook benieuwd naar je eerste filmpjes!!
    Xx

  • 18 Februari 2015 - 17:15

    Ilse:

    wat een mooi verhaal, we wachten met spanning op je eerste filmpje

  • 04 Maart 2015 - 18:45

    Marga:

    ha Jasper, heel leuk verhaal, zo gaan de foto's die je op Facebook zet meer leven. Have fun in KL groetjes ook van Hub

  • 04 Maart 2015 - 18:56

    Marga:

    net ook nog je filmpje of Vlog bekeken op Facebook, super!

  • 05 Maart 2015 - 20:22

    Riekie:

    Hoi Jasper,
    Leuk je verhaal te lezen. Ilse stuurde het als link door. Zie de foto's graag een keer als je terug bent.
    Maar voorlopig eerst genieten daar.
    groetjes,
    Bruno en Riekie

  • 05 Maart 2015 - 21:02

    Riekie:

    Heb je foto's en vlog net ontdekt. Komen er nog minstens 5????
    erg leuk!!!
    Riekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 2650

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 17 Augustus 2015

Kuala Lumpur!

Landen bezocht: