Het oo zo zware leven van een stagiair - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu Het oo zo zware leven van een stagiair - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasper Anten - WaarBenJij.nu

Het oo zo zware leven van een stagiair

Door: Jasper Anten

Blijf op de hoogte en volg Jasper

18 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello there, you glorious people of the internet! How are you?

Zo alweer een paar weekjes geleden dat ik mijn aller eerste blog op het internet heb gezet. En als jullie dit blog weer lezen betekent het dat mijn schrijf skills jullie genoeg hebben geboeid om terug te keren wat mij ook weer motiveert om meer te schrijven en schrijven en schrijven. Mocht het jullie ontgaan zijn ( mijn facebook vrienden vast niet). Laatst heb ik mijn aller eerste filmpje upgeload. Ja ik ben er maar druk mee bloggen, vloggen dat je je bijna niet kan voorstellen dat ik ook nog 40uur in de week stage moet lopen. Maar ja daar ben ik natuurlijk ook nog fanatiek mee bezig. Maar goed ik ben hier natuurlijk niet om over mijn stage te praten. We gaan het lekker hebben over mijn vrije dagen en weekenden want daar gebeurt het meeste.

Te beginnen bij het punt waar ik de vorige keer gestopt was en dat was.... Uuum

Ik weet het weer na mijn tripje naar melakka had ik maar een korte werkweek vanwege Chinees Nieuwjaar. Een groot deel van de Maleisische bevolking is Chinees dus deze feestdag wordt hier natuurlijk niet overgeslagen. We hadden dus al op woensdag middag weekend en hadden een tripje gepland naar Pangkor. Een eiland aan de westkust van Maleisië o ongeveer 4uurtjes rijden met de bus. We begonnen chinees Nieuwjaar in KL met de zoektocht naar de plek waar het Chinees Nieuwjaar het grootst gevierd zou worden. Ik kan jullie vertellen die was er niet.... We zijn eerst naar China Town geweest, je zal denken China Town, Chinees Nieuwjaar 1+1=2. Maar niets was minder waar. We kwamen aan in een uitgestorven wijk waar het normaal bruist van het leven en de schreeuwende Chinezen die je van alles willen verkopen. Maar goed volgende halte KLCC het centrum waar toch wel iets te doen moest zijn? Ook hier was de teleurstelling groot. Geen Chinezen of mooie drakendansen. We besloten maar naar Changkat te gaan. Het uitgaansgedeelte om hier maar een drankje te doen. Uiteindelijk was er hier en daar nog wel wat vuurwerk maar onze levensles was dat alle Chinese mensen met Chinees Nieuwjaar terug naar huis gaan. De volgende dag gingen we beginnen aan ons eerste eiland tripje. Na een busrit van 4 á 5 uur kwamen we eindelijk aan in Lumut waar we met de ferry naar Pangkor konden. We vertrokken om 13.00 vanuit KL en kwamen uiteindelijk om 19.00 aan in Pangkor, een aardig tripje dus.

Op onze eerste dag in Pangkor zijn we eerst heerlijk wezen relaxen op het strand. Wat hard nodig was na onze eerste 2,5 week stage ( ik was gesloopt, ben ook niks gewent). Na de lunch zijn we naar een kraampje gelopen wat snorkel tochtjes aanbood. Met grootste ideeën stapte wij op de boot op naar het snorkelgebied. Uiteindelijk bleek het snorkelgebied op 4 minuten afstand te liggen en lag het vol met spartelende locals in reddingsvesten die niet konden zwemmen, een flinke tegenvaller dus. Eenmaal terug in het hotel zagen we hoe groot de schade was van ons dagen zonnen. De pijn van de verbranding was abnormaal. En ik lieg niet als ik zeg dat ik nog nooit in me leven zo erg verbrand ben geweest. Van me tenen tot aan me gezicht alles was vuur rood. Gelukkig was ik niet de enige en waren we alle 5 zo rood als een kreeft. Na een bad van aftersun toch nog redelijk te hebben geslapen gingen we de dag erna door een klein stukje jungle opzoek naar een afgelegen strandje. Een mooi strandje was de uitkomst van een jungle tocht vol angst voor dengue muggen en bloedzuigers. Eenmaal op het strandje hebben we heerlijk in de schaduw gelegen. Een zon is niet je beste vriend als je eenmaal verbrandt bent.
Eenmaal terug uit Pangkor kon de werkweek weer beginnen. Het weekend erop zijn we heerlijk thuis gebleven wat af en toe ook wel is fijn is.

2 weken laterzijn we wezen raften tussen. We gingen met een organisatie die een hele dag trip organiseerde. Midden in de jungle tussen de groenen bergen en bomen gingen we gepaard met een gids de rivier af. We mochten af en toe uit de boot om heerlijk in de rivier te zwemmen. Het enige nadeel was dat ik net eindelijk was bijgekomen van mijn verbrandingen... Nu zie je hem al aankomen tijdens het raften ben ik weer verbrand en kon ik weer 1 week met pijn in mijn lichaam er tegen aan.

Afgelopen weekend zijn we naar Singapore gegaan. Dit reisje hadden we in Nederland al geboekt omdat we bewijs moesten hebben dat we Maleisië binnen 90 dagen gingen verlaten. Geen verkeerde verplichting moet ik zeggen. Na een vlucht van 40minuten, het was letterlijk opstijgen en dalen kwamen we aan in een van de mooiste en schoonste stad waar ik ooit ben geweest. We hadden een mooi en relaxed hostel geboekt die ons van alle nuttige informatie kon voorzien. De eerste avond zijn we de toerist wezen uithangen bij Marina sands bay, dat ene hotel met die boot op het dak van de mensen die ooit toevallig een plaatje van Singapore online hebben gezien. Wat gelijk duidelijk werd was dat Singapore echt voor de rich&wealthy is met de meest luxe winkels en shopping malls. Achter Marina sands bay is een park met een soort kunstwerk bomen die je verdacht veel doen denken aan de bomen uit de Avatar film. Precies toen wij aankwamen begon het spektakel, Garden rapsody. Een soort muziek/licht show waarbij de bomen in felle kleuren oplichten (Dit heb ik natuurlijk gefilmd en zal dus in mijn vlog verschijnen). Onze eerste volle dag in Sinapore zijn we eerst naar Orchard street geweest. Dit is een straat met bijna 30 Shopping malls, vraag me niet waarom ik zal er aan 1 ook wel genoeg hebben maar daar denken ze hier anders over. Nadat we door deze straat waren gelopen zijn we naar de Arabic wijk geweest. Ik was eerst was sceptisch want een Arabic wijk klinkt niet heel toeristisch maar niets was minder waar. De Arabic wijk in Singapore is de Alternatieve, culturele en kunst/grafitiewijk. Waarom dit Arabic wijk heet blijft voor als nog een raadsel. Afin in de Arabic wijk heb je prachtige kleine winkeltjes met handgemaakte spulletjes en heerlijke barretjes. Onze laatste dag Singapore zijn we naar de Botanische tuinen gegaan om even helemaal tot rust te komen in deze groene oase om vervolgens weer aan onze korte vliegreis te beginnen. Uiteindelijk heb ik er een favoriete stad bij met Singapore en zal ik het geen straf vinden nog is terug te gaan.

Dat was het dan voor nu, hope you guys enjoy and I will talk to you soon!

Bye!

  • 18 Maart 2015 - 07:06

    Lau:

    leuk jasper, chille weekenden!
    Bevalt je stage ook?
    Zonnenbrand is in de aanbieding bij het kruidvat, kijk anders daar ff

  • 18 Maart 2015 - 16:42

    Erik Anten:

    Hoi Jasper,
    Erg leuk stukje en mooi verteld
    groet Erik

  • 18 Maart 2015 - 16:52

    Ilse:

    Hallo Jasper, geweldig verhaal en ben alweer heel benieuwd naar je tweede
    (nieuwe) vlog

  • 18 Maart 2015 - 19:23

    Riekie:

    Ha die Jasper,

    Sjonge wat een belevenissen en ook nog stage. Geniet ervan!, wij hebben van je verslag genoten en wachten met plezier op een volgend.

    groetjes, Bruno en Riekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 2648

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 17 Augustus 2015

Kuala Lumpur!

Landen bezocht: